Home » Non-English Forums » Dutch » Jdeveloper 10.1.3.2 - DBsequence - Type Mismatch
Jdeveloper 10.1.3.2 - DBsequence - Type Mismatch [message #241650] Wed, 30 May 2007 05:25
m.vanderblom
Messages: 1
Registered: May 2007
Junior Member
Beste Mensen,

Ik zit al een hele tijd met een probleem te stoeien waar ik echt niet uit kom. Ik zal eerst even de situatie schetsen en vervolgens mijn probleem uitleggen.

Situatie:

Ik heb een project in oracle Jdeveloper. Bij dit project maak ik gebruik van de application template JSF, ADF BC. Ik maak gebruik van een oracle sql plus db. In die database heb ik een aantal tabellen waaraan met een pre-insert trigger een dbsequence gekoppeld is. Ik heb in jdev de entity- en viewobjects gegenereerd aan de hand van de database, en deze objecten zo geconfigureerd dat ze overweg kunnen met die sequence. Dit heb ik getest dmv. een create from en dat werkt allemaal prima.

Dan nu het probleem:

Ik loop telkens tegen een zelfde soort foutmelding aan, maar steeds in een iets andere vorm. Het proces wat ik probeer te bouwen heeft data nodig vanuit meerdere JSF pagina's. In eerste instantie dacht ik dit op te lossen door gebruik te maken van een managed bean(soort van statefull sessionbean). Ik kan daar allerlei data inzetten, maar op het moment dat ik daar de id van een database record in wil zetten krijg ik een type mismatch error. Dwz. dat het type van de waarde niet overeenkomt met de getters en setters in de bean (voor zover ik weet). Ik heb hiervoor al verschillende alternatieven gebruikt, te noemen: Integer, Number, Long, Varchar, DBsequence. Dit gaf allemaal geen resultaat. Nou heb ik dit probleem even geparkeerd en ben ik verder gegaan met andere functionaliteit.

Ik heb nu een pagina gemaakt met daarop een create form van een tabel. In die tabel is een foreign key opgenomen naar de primary key van een andere tabel(die dus van het type dbsequence is). Nou wil ik in die pagina voor het invullen van die foreign key, gebruik maken van een LOV. Die LOV heb ik ook aangemaakt en die werkt. Maar het gaat fout als ik die LOV op de pagina zet. Hierbij krijg ik de volgende error:

"The datatype of one of the attribute from LOV data collection does not match with the corresponding attribute of the target data collection"

Dit lijkt mij dezelfde fout maar dan in een andere vorm.

Mijn vraag:

Hebben jullie enig idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen om een waarde van type DBSequence te gebruiken alsof het een number is? of, hoe moet ik omgaan met die foreign key relaties in mijn viewobjects/entityobjects/jsf pagina's?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Alvast bedankt!

Met vriendelijke Groet,
Martijn van der Blom
Previous Topic: Als-functie
Next Topic: Converteren van versie 6 naar versie 10
Goto Forum:
  


Current Time: Thu Mar 28 13:49:08 CDT 2024